Alweer 2 weken voorbij, wat gaat het snel!

18 februari 2017 - Parañaque, Filipijnen

Ja daar zitten we dan, alweer 2 weken in de Filipijnen, wat vliegt de tijd! Er komen steeds minder reisverhalen erop, omdat het veel dezelfde dagen zijn. Voornamelijk spelen met de kindjes!

Gisteren is me iets ergs opgevallen waarvan ik best schrok! De kindjes waren een film aan het kijken en ik ging erbij zitten. Het bleek gewoon een horrorfilm te zijn. Het oudste kind wat erbij zat was 7 a 8 jaar oud. In Nederland kijken we echt nie op zulke leeftijd naar zulke films. Hier kijken ze best vaak horrorfilms. De realiteit hier is veel enger dan een horrorfilm werd er verteld aan ons. Je zag wel dat een horrorfilm uit filipijnen er best "fake" uit zag. De kinderen schrokken nog best vaak heel erg en toch blijven ze kijken, bizar! Er zitten dus geen leeftijdgrenzen aan films hier.

Verder heeft ACAP 2 grote honden en 2 puppies genaamd brownie en blackie. De puppies zagen er niet goed uit en we hoorden ze dan ook vaak janken, omdat ze gebeten werden. We kregen grote medelijden met ze. Rhea stelde voor dat we de puppies mee mochten nemen naar het appartement. Na veel aarzelen hebben we het toch doorgezet! Ja we hebben nieuwe inwoners, blackie en brownie! Eerst de pups douchen en spulletjes gekocht! Ze zaten helemaal onder de vlooien en na het douchen was dat nog steeds het geval. Na een slapenloze nacht kwamen we toch wel tot het besluit dat dit niet langer kon. We hebben met veel pijn de puppies teruggeven met een voorwaarde dat we de puppies vaak mogen zien! Savonds slapen ze dan ook niet meer met de andere honden.

We hebben van het weekend niks gepland. Even goed bijkomen van de eerste 2 drukke weken. Ook hebben we vandaag voor het eerst regen gehad. Wanneer het hier regent, dan regent het hier ook goed. De straten stonden ff goed blank. Toch een beetje Nederland hier met het regen!

Verder heb ik geen wifi in het appartement. Wel is facebook en messenger gratis dus ik ben bereikbaar daarop! Wanneer ik op ACAP ben heb ik wifi!

Tot de volgende blog!