Hectische week weer gehad!

23 maart 2017 - Parañaque, Filipijnen

Hee allemaal!

Afgelopen dinsdag was het een hectische dag voor ons. We dachten even visum verlengen, maar dat was echter niet zo.

We gingen naar de immigratie van makati.. kwamen we daar aan hadden ze blijkbaar een andere adress. Wij weer de auto in naar de andere kant van makati. Daar aangekomen kreeg ik mijn visum binnen een uur.. het kostte wel even 160 euro voor mij. Verlengen doen ze in maanden en niet in dagen.. dus we moesten 1 maand doen ipv 11 dagen helaas.

Bij juul was het helaas een andere verhaal. Op het vliegveld bij aankomst hadden ze een fout gemaakt in haar paspoort. Ze hadden de visum van 59 dagen over het hoofd gezien en kreeg ze alleen een stempel wat geldig was voor 30 dagen. Ze was dus zonder naar om te kijken al over haar visum heen. In makati konden ze het niet veranderen en moesten we naar het hoofdkantoor aan de andere kant van Manila. Na 2 uur gereden te hebben kwamen we daar aan op het hoofdkantoor. Wat een chaos! Honderden mensen liepen rond voor zaken rondom de visum. Na wel 20 lokets en 9uur verder had juul dan eindelijk ook haar visum verlengd!

Vandaag zijn we naar disvisoria geweest! Dat is een grote markt in het hartje van Manila! Alles wat je maar kunt bedenken kun je daar kopen, afkomstig van China! Ik heb daar hele leuke adidas schoenen gekocht voor maar 9 euro.. ja je leest het goed maar 9 euro! Het is leuk om een keer ergens naar toe te gaan wat geen toeristenspot is. We moesten wel goed aan de veiligheid denken. We mochten daarom geen tassen mee, dichten schoenen aan en lichaam bekleed. We hadden dus onze telefoons en geld lekker in onze bh's gestopt.

Na het shoppen gingen we naar een chinese restaurant. We dachten oeh lekker uiteten, maar dat was voorzichtig dingen proeven. De locale bewoners waar we mee waren hadden allemaal gekke dingen voor ons besteld. Heb dus kikkerpoten geprobeerd, het was echt lekker! Verder hadden we noodles met allerlei verschillende soorten vis zoals octopus, gedsie derrie. Toen we een toetje gingen bestellen kregen we het als drinken met gelatine, dat was best raar. De mango met gelatine was lekker maar de rest, 1x en nooit meer.

Bovenal het was een gezellige dag!
Eind is helaas in zicht van onze stage. De laatste 3 weken gaan we lekker genieten van de kinderen hier!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aadje:
    23 maart 2017
    Fijn om te lezen dat het geregeld is. Geniet van jullie laatste 3 weken ❤ see you soon
  2. Resinda:
    23 maart 2017
    Geniet er nog van meiss ❤