EL NIDO... oh nee toch CORON!♡

4 april 2017 - Coron, Filipijnen

Hee allemaal!

Daar zaten we dan op het vliegveld op naar El Nido. Of dat dachten we tenminste! Bij aankomst zagen we onze vlucht al niet op het bord staan wat achteraf gewoon een andere naam bleek te zijn. Na 1 uur wachten dacht Juul laat ik maar eens kijken wat voor vliegveld het eigenlijk is aangezien er dus ook een vliegveld op el nido zelf zit en wij eigenlijk al de hele week een apart gevoel hadden over vandaag.. Tot verbazing zag Juul dat het vliegveld waar wij naar toe vliegen totaal niet in de buurt zit van ons resort. Ik wist wel dat het een ander eiland was, maar dat de afstand zo groot was :o Google maps erbij gepakt en ja hoor het was gewoon nog 11 uur reizen met daarin een boot van 7 a 8 uur :o! Het stressniveau liep hoog op maar we moesten snel een oplossing zoeken want onze vlucht vertrok tenslotte over 1 uur. Ik keek snel op booking.com wat er beschikbaar was op Coron. Gelukkig was er een mooi resort ter beschikking met een superdeal. We hadden deze snel opgebeld en we konden er zaterdag nog terecht en achteraf betalen! Aangekomen op het vliegveld verwacht je een filipino die je ophaalt.. maar er stond toch echt een blanke man met een bordje: Lisanne van Hal. Het was een australische man. Hij kwam hier meer dan 40 jaar geleden als journalist en heeft nu een klein resort opgezet. Het resort heeft maar liefst 9 huisjes. Een mooi prive strand erbij en een huisje met uitzicht op zee. Dat is zeker niet verkeerd voor een "klein" foutje. Gelukkig is alles toch nog goed afgelopen en kunnen we lekker gaan genieten! pfff het is ook wat allemaal! Twee meiden op stap..

Op de zondag hebben we een island hopping gedaan! We zijn met een boot naar een Big lagoon gegaan en hebben daar lekker gesnorkeld! Wauw wat was dit mooi zeg! Toppunt van helderheid: midden op zee zijn en nog de bodem kunnen zien. Ook al hou ik niet van snorkelen en heb ik enorme watervrees.. had het echt niet willen missen! Wat mooi om al die vissen te zien en het koraal overal, zo helder! Helaas heb ik geen zeeschildpad gezien ): Helaas hebben we ook maar 1 ander eiland gezien, terwijl we dachten dat we naar meerdere eilanden gingen. Maar dat mag zeker de pret niet drukken! Savonds heerlijk uitrusten in de hangmat met een zonsondergang aan zee. We hadden in onze strandhut ook een huismaatje erbij! Er zat ineens een grote gekko in onze kamer.. brr. Ook al eten ze alleen maar muggen en insecten, blijft toch een groot beest wat in je kamer zit. Personeel moest lachen omdat we zo bang waren, hun avond was weer helemaal goed! Gelukkig hadden we een lieve buurman die de gekko's (ja later kwam er nog eentje bij) weg jaagde, zodat we rustig konden slapen.. nou rustig..

Iedereen vroeg op de maandag aan ons ja wat gaan jullie doen vandaag? Uhm in de schaduw blijven! Wat zijn we verbrand zeg! We waren van plan om te gaan kayakken, maar de zee was heel wild en we wilden ons niet nog meer verbranden. Dan maar dagje op het strand in de schaduw! Helaas verandert hier de zon om de 10 min dus we moesten elke keer een andere schaduwplek gaan zoeken. Maar we zijn goed tot rust gekomen vandaag!

Dit was dan onze laatste uitje in Filipijnen. Afgelopen vrijdag zei onze stagebegeleidster ineens dat volgende week onze laatste week stage is omdat week erop vakantie is. PANIEK!   We willen helemaal geen afscheid nemen! Helaas gaat dat wel gebeuren. ACAP regelt vrijdag een groot afscheidsfeest voor ons en wij hebben natuurlijk voor iedereen cadeautjes! Belooft een dag te worden die we nooit meer vergeten

1. Diana barten:
    4 april 2017
    eindelijk thuis geniet nog eff ervan dikke kuss