Manila

12 februari 2017 - Parañaque, Filipijnen

Vanochtend ging me wekker al om 07:00u. Ja je leest het goed ik stond vrijwillig 07:00u op zondag voor een toeristische dag.

Eerst zijn we samen met Rhea naar sealife geweest in Manila, ook wel oceanworld genoemd. Het was zo groot! Genoeg verschillende soorten dieren en vissen gezien! Heb zelfs in een grote bad gezeten, terwijl er best nog wel grote visjes aan mijn voeten zaten te smullen, het kietelde zo erg!

Na oceanworld hebben we op een calessa gezeten. Dat is paard met een soort van koets erachter. We hadden daarmee een grote tocht door Manila. De chauffeur liet alle belangrijke gebouwen van Manila gezien. We zijn zelfs een kerk ingeweest en hebben een bruiloft gezien. Hier zijn bruiloften niet prive, iedereen mag er gewoon naar binnen lopen.

Tijdens de tocht hebben we ook zoveel gezinnen gezien die langs de weg wonen. Ze hebben eigenlijk helemaal niks. Ze slapen op karton en hebben hun "huisje" afgeschermd met afval. Het was geen 1 gezin.. ook geen 2 gezinnen.. maar wel meer dan 50 gezinnen wat we hebben gezien. Ieder gezin heeft gemiddeld 5 a 6 kinderen. Het doet zoveel pijn om dat te zien.

Vandaag hebben Juul en ik ook voor het eerst niet veilig gevoeld. Iedereen kijkt naar ons omdat we blank zijn. Ze proberen te praten met ons en ze proberen zelfs voornamelijk met Juul op de foto te gaan. Hoe meer lichaam we showen, hoe meer gewaagd we zijn. Dus ook onveiliger voor ons. De volgende keer moeten we dus een lange broek aan! Gelukkig heeft Rhea goed op ons gepast, en zijn we weer veilig thuis!

Owja ik voel me hier echt als een reus! Vandaag toen we in de trein stonden.. kon ik over iedereen heen kijken, omdat ze zo klein zijn. Filipino's zijn over het algemeen klein ja, maar zo klein had ik echt niet verwacht! Dus elke foto die ik maak moet ik echt gebukt staan, anders ziet het er echt niet uit!

Voor ons was het weekend zwaarder dan de stageweek. Zoveel gezien zoveel indrukken ineens dat we er zo moe van zijn. Gelukkig mogen we de meeste stagedagen zelf bepalen hoelaat we beginnen. Dus morgen eerst lekker uitslapen en om 12u beginnen!

1. Jan:
    12 februari 2017
    Was wel blij dat julli weer veilig " thuis" zijn grkomen . Indrukwekkend Manilla.