WEEKENDJE DONSOL

7 maart 2017 - Legazpi City, Filipijnen

Hee allemaal!

Daar zitten we dan op het vliegveld Legaspi om terug te vliegen naar Manila. Helaas hebben we 2 uur vertraging, dus mooi tijd om een reisverslag te schrijven!

Wat was het een tof lang weekend! We sliepen in het Vitton Beach Resort met een heerlijke zwembad en uitzicht op de zee.
We zaten midden in de natuur. Dus we hebben genoeg dieren gezien zoals gekko's, salamanders, reuze padden en reuze spinnen brrr!

Zondagavond hebben we een vuurvliegjestour gehad. We gingen met een boot de rivier op en gingen opzoek naar vuurvliegjes. Wat was dat mooi om te zien! Elk familie vuurvliegjes heeft zijn eigen boom. Het leek net kerstverlichting. De vuurvliegjes geven licht in een bepaalde ritme. En zo zag je 3 bomen naast elkaar met een bepaalde ritme qua licht. Heel apart om te zien! Helaas konden we moeilijk fotos ervan maken.
De vuurvliegjes zijn vriendelijke insecten en mochten we ook even vangen om van dichtbij te bekijken. Opzich zijn ze best lelijk in het licht, ze hebben namelijk een bruine kleur.

Maandagochtend ging eindelijk mijn grote droom uit! We gingen met walvishaaien zwemmen! We zagen er best tegenop omdat ze wel 17 meter lang konden zijn en daar zou jij dan tussen zwemmen op open zee. De nacht ervoor hebben we zelfs nachtmerries erover gehad.
Maar eenmaal op de boot moesten we al gauw ons ready maken voor de duik. Gauw snorkels aan mijn flippers aan en ready zitten. We moesten gelijk springen als de guard een signaal luidde, omdat we anders misschien de walvishaai zouden missen. Veel tijd om te denken hadden we niet.. JUMP! Daar gingen we. Ik was zelf nog een beetje aan het proberen om een handigheid te krijgen met mijn flippers.. zeg de guard ineens.. LOOK DOWN LOOK DOWN! Ik onderwater.. zwom de walvishaai zo onder me! OMFG dit was zo gaaf! Ik kreeg de kick erin! Je moest snel meezwemmen om de walvishaai te volgen, maar dat was zeker de moeite waard!
Wanneer je de walvishaai niet meer kon volgen kon je gelijk weer terug op de boot en je ready maken voor de 2e sprong.. en dat zo 10x achter elkaar! De grootste die we hebben gezien was 10 meter.. opzich klein maar voor ons was het groot genoeg!
Met de walvishaaien is zeker een ding wat ik afspreek van mijn buckit list! Een ervaring om nooit te vergeten.

Aankomende week zitten we alweer op de helft van onze stage.. wat vliegt de tijd zeg!

1. Aadje:
    7 maart 2017
    Super gaaf Lies! ♡
  2. Jan:
    7 maart 2017
    Wat prachtig mooi was dit