Het avontuur komt steeds dichterbij!!

13 december 2016

Over 1,5 maand is het dan eindelijk zover! Juul en ik gaan naar Filipijnen :D  Samen met Juul zijn we al volop bezig met de voorbereidingen. Vaccinaties moeten gehaald worden, paspoort aanschaffen, voorbereidingen vanuit school, kortom genoeg te doen! Aankomende maandag wordt alles officieel.. We gaan dan boeken!! Het is erg spannend, het komt nu zo dichtbij. Maar we hebben er superveel zin in!

Wij gaan daar aan de slag met straatkinderen, vanuit de organisatie van ACAP. Het leven daar is heel anders en een stuk zwaarder voor kinderen dan dat wij zijn gewend in Nederland. Deze kinderen leven op straat om te zorgen voor een inkomen, de kinderen mogen pas thuiskomen wanneer zij ...genoeg geld verdiend hebben. ACAP geeft deze kinderen een toekomst, zorgt voor onderdak, onderwijs, geven normen en waarden mee aan het kind, douche de kinderen en geven de kinderen liefde die ze verdienen.
Maar niet alleen de kinderen worden geholpen, de kinderen worden benaderd op straat of zij onderdeel willen zijn van dit project. Stemmen de kinderen hier mee in gaan wij opzoek naar de ouders en bieden een compromis. We vragen wat het kind binnen brengt is dit 1,- op een dag bieden wij de ouders 2,- op een dag in ruil dat het kind onderwijs krijgt en bij ons komt. ‘s avonds gaan de kinderen naar huis want het is belangrijk dat de kinderen en ouders hun contacten behouden. Ook kunnen de ouders vrijwilligers worden binnen de organisatie of meedoen met de activiteiten.

Kortom een heftige maar een bijzondere stageplek!

1. Renate bouwmeester:
    Succes meid
  2. Sonja:
    13 december 2016
    Succes Lisanne. Ik ga je zeker volgen.
  3. Diana barten:
    14 december 2016
    heey meid zet hem op jullie kunnen het toppers en ik ga jullie volgen
  4. Adriana:
    14 december 2016
    Dit is zeker een bijzondere stageplek! Ik ga je volgen Lies. Topper!
  5. Anita:
    14 december 2016
    Mama en papa gaan je zeer zeker volgen
  6. Jan:
    Ik ben de moeder van Juul. Ga jullie zeker volgen
  7. Diana barten:
    14 december 2016
    Wij gaan jou ook volgen lijkt me leuk
  8. Resinda:
    14 december 2016
    Ik ga je missen Maar je gaat het zo leuk hebben!!
  9. Ilja:
    16 december 2016
    Ik ga je zeker volgen!! Heel veel succes❤️