wel gaan? niet gaan?

21 december 2016 - Gendt, Nederland

Hee!

Afgelopen week hebben we veel in onzekerheid gezeten.. Wat was het spannend zeg!
​Jullie denken nu allemaal vast.. Het was toch rond? Ze mochten toch boeken?

Helaas nadat we groenlicht kregen werd onze blijdschap snel omgezet naar een teleurstelling.
We werden geconfronteerd met de onveiligheid in Filipijnen. Wat nu ook veel in het nieuws voorkomt. Er is een nieuwe president aan de macht die heeft uitgesproken dat alle drugsgebruikers vermoord moeten worden en dit mag door de burgers zelf uitgevoerd worden.
​We lopen zelf gewoon over de straten in Manila waar de drugsgebruikers vermoord worden. Ook de ouders van de kinderen die op de stichting komen zijn er een aantal van vermoord.

Het is dus even slikken.. moeten we nou wel gaan of niet?

Na veel gesprekken met stagebegeleiders in Nederland en met stagebegeleider in Manila, hebben we vandaag besloten om te gaan! Het is wel op onze eigen risico.

Met andere woorden... MIJN REIS IS GEBOEKT VANAF VANDAAG!

We zullen ons zeker moeten aanpassen daar.. We mogen nooit alleen op pad en we gaan de krottenwijken vermijden i.v.m de veiligheid. Heel jammer! maar onze veiligheid gaat wel voor!

Overigens is onze stageplek gewoon veilig! Dus we hebben een veilige plek waar we kunnen verblijven. Dat was voor ons de doorslag om toch te gaan!

Wat hebben we er toch zin in! Nog 42 dagen te gaan!

Tot op mijn volgende reisblog!

1. Jan:
    22 december 2016
    Wat fijn dat jullie nu kunnen gaan. Samen sterk daar
  2. Silvia:
    22 december 2016
    Wat fijn en wat stoer dat jullie toch kunnen gaan! Aftellen maar....